Bijzondere Uitdaging:
Voor de beoordeling van roterende onderdelen moeten tal van parameters in overweging worden genomen: concentrischheid, radiale uitloop en axiale uitloop (d.w.z. wiebelen); daarnaast moesten dikte, diameter, vlakheid en de afwezigheid van oppervlaktefouten worden onderzocht.
De oplossing die door QuellTech is ontwikkeld, bestaat uit een configuratie van drie Q6 Laser Scanners. Elke zijkant is toegewezen aan zijn eigen scanner. Om de dikte nauwkeurig te kunnen bepalen, zijn beide laserstralen in tegengestelde richting georiënteerd. De derde scanner inspecteert de buitenomtrek van het wiel, waardoor diameter en radiale uitloop worden gemeten. Al deze scanners zijn onderhevig aan encodersignalen die door de draaias worden geleverd en worden synchroon geactiveerd, zodat mogelijke defecten op het wiel nauwkeurig kunnen worden gelokaliseerd. De meting vindt plaats met een resolutie van ca. 30 µm, en er wordt een cloud verkregen die uit meerdere miljoenen punten bestaat.
Land van herkomst: Duitsland
Inline Inspectie: 100%
Laser golflengte: blauw 405nm of 450 nm, rood 650 nm
Een fabrikant van hydraulisch bediende remsystemen voor off-road voertuigen heeft SPIROL gevraagd om te helpen bij het ontwerpen van een betrouwbaar systeem met geïntegreerde veiligheid ter ondersteuning van deze assemblage in geval van een storing.
In geval van een storing. Als een hydraulische afdichting is aangetast of als de hydraulische cilinder om welke reden dan ook druk verliest, vallen de remmen uit.
SPIROL Engineering heeft schijfveren aanbevolen. Vanwege hun voorspelbaarheid, hoge betrouwbaarheid en ongeëvenaarde levensduur, hebben schijfveren de voorkeur boven alle andere soorten veren.
In kritieke toepassingen zoals dit remmechanisme met geïntegreerde veiligheid.
Onder normale omstandigheden houdt het hydraulische systeem een constante druk op de in serie gestapelde schijfveren. Als de druk niet wordt gehandhaafd, ontspant de stapel schijfveren om het remmechanisme te activeren.
Roestvrijstalen schroef-in sensor, Pt100
Robuuste constructie.
Ideaal voor de scheepsbouw, dankzij hun constructie en goedkeuringen.
Eenvoudige montage voor het meten van de lagertemperatuur.
Beschikbaar met een nivelleerstuk en schroef-in pakking, evenals een persfitting.
Beschikbaar in verschillende onderdompelingdiepten.
Onderhoudsvrij.
Compatibele meettransducers, grenswaarde schakelaars en analoge indicatoren beschikbaar.
Ontwerp beschikbaar met 1x Pt100, 2x Pt100 of 3x Pt100 meetelementen.
Goedkeuringen: BV, DNV-GL, LR
Meetprincipe: Pt100
Meetbereik: -25 … 120 °C
Beschermingsklasse: IP65
Materiaal: Sensorbuis: roestvrij staal
Aansluiting: Vaste aansluitkabel
Onderdompelingdiepte: 50 mm, 80 mm, 100 mm, 150 mm, 180 mm
Nauwkeurigheid/tolerantieklasse: DIN EN 60571: klasse B (andere op aanvraag)
Goedkeuringen: BV, DNV-GL, LR
Niet-contact meerkanaals roestvrijstalen snelheidsensor, verschil-Hall principe. Door zijn ontwerp en typegoedkeuring volgens DIN EN 50155 bijzonder geschikt voor transporttechnologie.
Optioneel met stroomuitgangssignaal.
Robuuste en hoogwaardige behuizing: IP69 drukvast en individueel getest op 5 bar (voor details zie technische gegevens).
Uitstekende trillings- en schokbestendigheid en dubbele bescherming van de sensorkop.
Aansluituitgang recht of zijwaarts; met beschermbuis op aanvraag.
Detectie van zeer lage snelheid (bijna nul snelheid).
Materiaal: Roestvrij staal
Voedingsspanning: 9...32 VDC
Frequentiebereik: 0.2 ... 20.000 Hz
Meetkanalen: 1, 2, status signaal als optie
Scangebied: Ferromagnetische materialen
Scangebied - afstand: 0.2 ... 3 mm; aanbevolen: 1.0 ± 0.5 mm
Bedrijfstemperatuur: -40 ... +120 °C
Beschermingsklasse: Behuizing: IP66/IP68/IP69
Normen: DIN EN 50155, DIN EN 55016, DIN EN 50121