Met de Therma wrijvings-thermokoppel kunt u de oppervlaktetemperatuur van de remmen tijdens het rijden bepalen. Het bevestigen van de montageadapter zorgt voor een uniforme druk op de remschijf door middel van de veerbelaste sensor met een bajonetsluiting. Dit compenseert perfect bewegingen veroorzaakt door centrifugale kracht en trillingen, evenals de volumevermindering door slijtage van de schijf, terwijl een geldige meting wordt gegarandeerd.
De wrijvingssensor van de remschijf meet de oppervlaktetemperatuur van de remschijf. Het biedt belangrijke inzichten over de temperatuurontwikkeling. Dit maakt een indicatie mogelijk van de remleiding, inlaat en temperatuurstraling. Een remschijf die tijdens een race te heet wordt, verliest massaal zijn effectiviteit en afremmen tot het gebruikelijke en optimale niveau is dan niet meer mogelijk. Als de temperatuur te hoog is, beginnen de remblokken bovendien te gassen.
Meetpunt: VA-wafers Ø 7,0 mm, 1 mm dik
Behuizing: Keramiek, Ø 8,0 x 25 mm
Lijnlengte: 1.000 mm, 2.000 mm of 3.000 mm
Lijntype: FEP-Teflon, AWG24F, open draden
Temperatuurbereik van de lijn: tot 205 °C bij continue werking, 230 °C piek
Aansluiting: vrije uiteinden, mini-plug, mini-plug zelfvergrendelend, analoog 0–5 V (THK)