Onafhankelijk sensorsysteem voor het meten van de oppervlaktet snelheid van een chassis-dynamometer.
Nauwkeurige meting van de voertuigsnelheid voor correlatietests op de chassis-dynamometer.
Eenvoudige opstelling op de roller. Veerbelaste compensatie van trillingen en inconsistenties in het roloppervlak.
Geïntegreerde encoder met TTL-pulse-uitgang.
Voor analoge signaalconversies kan een programmeerbare F/U-converter SmartTach worden aangeboden.
Deze hoogprecisie koppel sensor is ontworpen voor statische en dynamische metingen bij niet-ronddraaiende toepassingen. Hij is uitermate geschikt voor koppelmetingen aan bijvoorbeeld de kleinste elektrische actuatoren, micromechanische bedieningscomponenten of voor het vastleggen van reactiemomenten van bijvoorbeeld micromotoren.
De hoge meetnauwkeurigheid maakt deze sensor ook tot een referentie voor gebruik in de meest uiteenlopende gebieden van de industriële productie, evenals in laboratoriumonderzoek en ontwikkelingsprojecten. Door zijn niet-ronddraaiende onderdelen is een onderhoudsvrije werking gegarandeerd bij correct gebruik.
De DMS-gebaseerde sensor is door zijn modulaire opbouw precies configureerbaar voor het gewenste toepassingsgebied. Met de optie van een geïntegreerde versterker levert de sensor direct een spanning signaal dat evenredig is aan het koppel van 0 ... ±10 V.
Principe: Niet-ronddraaiend
Meetbereiken: 0 … ± 200 N·m
Uitgangssignaal: 0 ... ±10 V incl. USB configureerbaar 0 ... ±10 V incl. USB configureerbaar en meten
Uitgangssignaal: Standaard. Uitgangssignaal (mV/V) - Standaard. Uitgangssignaal (mV/V) met TEDS
Mechanische aansluiting: Ronde asuiteinden, Gemonteerde flensadapter, Gemonteerde houders
Elektrische aansluiting: 7-polig, Micro-USB (Optie)
Beschermingsklasse: IP40
Bedrijfstemperatuurbereik: -20 °C ... +80 °C met geïntegreerde versterker/USB -20 °C ... +60 °C
Bijzondere Uitdaging:
Voor de beoordeling van roterende onderdelen moeten tal van parameters in overweging worden genomen: concentrischheid, radiale uitloop en axiale uitloop (d.w.z. wiebelen); daarnaast moesten dikte, diameter, vlakheid en de afwezigheid van oppervlaktefouten worden onderzocht.
De oplossing die door QuellTech is ontwikkeld, bestaat uit een configuratie van drie Q6 Laser Scanners. Elke zijkant is toegewezen aan zijn eigen scanner. Om de dikte nauwkeurig te kunnen bepalen, zijn beide laserstralen in tegengestelde richting georiënteerd. De derde scanner inspecteert de buitenomtrek van het wiel, waardoor diameter en radiale uitloop worden gemeten. Al deze scanners zijn onderhevig aan encodersignalen die door de draaias worden geleverd en worden synchroon geactiveerd, zodat mogelijke defecten op het wiel nauwkeurig kunnen worden gelokaliseerd. De meting vindt plaats met een resolutie van ca. 30 µm, en er wordt een cloud verkregen die uit meerdere miljoenen punten bestaat.
Land van herkomst: Duitsland
Inline Inspectie: 100%
Laser golflengte: blauw 405nm of 450 nm, rood 650 nm
Met de Therma wrijvings-thermokoppel kunt u de oppervlaktetemperatuur van de remmen tijdens het rijden bepalen. Het bevestigen van de montageadapter zorgt voor een uniforme druk op de remschijf door middel van de veerbelaste sensor met een bajonetsluiting. Dit compenseert perfect bewegingen veroorzaakt door centrifugale kracht en trillingen, evenals de volumevermindering door slijtage van de schijf, terwijl een geldige meting wordt gegarandeerd.
De wrijvingssensor van de remschijf meet de oppervlaktetemperatuur van de remschijf. Het biedt belangrijke inzichten over de temperatuurontwikkeling. Dit maakt een indicatie mogelijk van de remleiding, inlaat en temperatuurstraling. Een remschijf die tijdens een race te heet wordt, verliest massaal zijn effectiviteit en afremmen tot het gebruikelijke en optimale niveau is dan niet meer mogelijk. Als de temperatuur te hoog is, beginnen de remblokken bovendien te gassen.
Meetpunt: VA-wafers Ø 7,0 mm, 1 mm dik
Behuizing: Keramiek, Ø 8,0 x 25 mm
Lijnlengte: 1.000 mm, 2.000 mm of 3.000 mm
Lijntype: FEP-Teflon, AWG24F, open draden
Temperatuurbereik van de lijn: tot 205 °C bij continue werking, 230 °C piek
Aansluiting: vrije uiteinden, mini-plug, mini-plug zelfvergrendelend, analoog 0–5 V (THK)
De sensoren van de serie HG worden gebruikt voor snelheidsmeting, bijvoorbeeld van tandwielen, onder extreme omstandigheden, hoge temperaturen, vochtigheid, vervuilde of olieachtige omgevingen en mechanische belasting. Op basis van het Hall-sensorprincipe detecteert de sensor bewegende ferro-magnetische metalen onderdelen. EGE snelheidsbewakingssensoren kunnen worden aangepast op basis van uw eigen ideeën.
Analoge positie-indicatie. Registratie van de meetwaarde volgens het principe van de zwaartekracht. Hoge stabiliteit door middel van een dubbele steun voor de indexas. Zeer stevige kunststof behuizing versterkt met glasvezel. Grote keuze in vermenigvuldigingen. Speciale schalen ook voor kleine aantallen onderdelen. Uitvoeringen die stofdicht, oliegevuld of waterdicht zijn.
Onze nieuwste duurzaamheidstestbank voor functietoezicht en high-speed signaalanalyse van sensoren voor de auto- en industrie. De nieuwste schaalbare technologie op basis van jarenlange ervaring!
Onze nieuwste duurzaamheidstoepassing, geschikt voor levensduurtests en inloop. Met een high-speed real-time signaalanalysesysteem en statistische langetermijn driftbewaking. Geschikt voor sensoren met digitale signaalinterfaces, zowel stroom- als spanningssignalen.
Er zijn ook individuele interfaces en evaluaties mogelijk, wij ontwikkelen uw op maat gemaakte testsysteem - neem contact met ons op!
Robuuste, betrouwbare, eenvoudige richting, zeer nauwkeurig ontwerp, extreem compact, voor statische en quasi-statische metingen (niet-rotatie)
KENMERKEN
Meetbereik van 0… 2 nanometer tot 0… 5000 nanometer
Hoge lineariteit van 0,1% F.S.
Betrouwbaar en duurzaam
Eenvoudige richting en assemblage
Gestandaardiseerd uitgangssignaal
Diverse mechanische versies
Speciale versies en een hogere meting zijn op aanvraag beschikbaar
Optionele lineariteit van 0,05% F.S.
Type: statisch
Configuratie: met flens
Overige kenmerken: hoge precisie, compact
Klein, betrouwbaar, zeer nauwkeurig, draaiend, voor rechts- en linksom vastzetten, voor statische en dynamische metingen, glijringoverdracht
KENMERKEN
Meetbereiken van 0… ± 1 nanometer en 0… 1000 nanometer
Uitstekende reproduceerbaarheid
De gestandaardiseerde uitgangssignaal maakt eenvoudige uitwisseling mogelijk
Optioneel beschikbaar met het certificaat van de fabriekskalibratie
Ontworpen voor torsiekrachten naar rechts en naar links
Optioneel beschikbaar met geïntegreerde hoeksensor
Rotatie tot 3000 min-1 (korte tijd)
Type: roterend
Configuratie: as
Overige kenmerken: hoge precisie
Analoge positie-indicatie. Registratie van de meetwaarde volgens het principe van de zwaartekracht. Hoge stabiliteit door een dubbele steun voor de indexas. Zeer stevige kunststof behuizing versterkt met glasvezel. Grote keuze in vermenigvuldigingen. Speciale schalen ook voor kleine aantallen onderdelen. Uitvoeringen die stofdicht, oliegevuld of waterdicht zijn.
Absoluut kabeltreksensor voor positie- en snelheidsmeting in hydraulische cilinders, telescoopcilinders en zuigeropslag. Robuust, duurzaam en eenvoudig te integreren, gebaseerd op meer dan 30 jaar ervaring in kabeltrekgever-technologie. Meetbereik 0 … 2500 mm (98,42 inch). absoluut meetsysteem. drukvast tot 350 bar, drukpieken tot 650 bar. hoge flexibiliteit, dankzij Teach-In instelbaar op elke meetlengte. redundante interfaces beschikbaar. Veiligheidsuitvoering inzetbaar tot Performance Level d. Interfaces Analoog, CANopen, SAE J1939, CANopen Safety
Absoluut positiemeter voor hydraulische cilinders, telescoopcilinders en zuigeropslag, gebaseerd op bewezen kabeltreksensor-technologie. Duurzaam, betrouwbaar en robuust. Ontwikkeld met de knowhow van meer dan 30 jaar ervaring in kabeltreksensor-technologie. Meetbereik 0 … 5000 mm (196,85 Inch). Absoluut meetsysteem. Drukvast tot 350 bar, drukpieken tot 650 bar. Hoge flexibiliteit, dankzij Teach-In instelbaar op elke meetlengte. Redundante interfaces beschikbaar. Safety uitvoering inzetbaar tot Performance Level d. Interfaces Analoog, CANopen, SAE J1939, CANopen Safety