- 4 uur/dag groepslessen van 9.00 tot 13.00 en 1 uur/dag individuele lessen;
- 2 middagbijeenkomsten per week gewijd aan cultuur, kunst, geschiedenis, muziek en literatuur (film, theater, concerten, luisteren naar Italiaanse muziek of literatuur, bezoeken van musea, monumenten of historische centra, enz.);
- 1 historische-natuurlijke excursie van een hele dag in de eerste week van deelname (in het weekend);
- 1 historische-natuurlijke excursie van een halve dag in de eerste week van deelname;
- 1 historische-natuurlijke excursie van een halve dag in de tweede week van deelname.
Winkelbeheer - KPI's
Het doel van de cursus is om de cursist zelfstandig te maken in het effectief en efficiënt beheren van het verkooppunt.
Verkoop en emotionele communicatie
"technieken voor assistent-verkoop en klantpsychologie"
Leer communiceren en verkopen door de klant te raken.
"Het belangrijkste geheim in de kunst van het verkopen is: ontdek wat de klant wil en help hem het te verkrijgen."
(Frank Bettger)
VISUEEL MERCHANDISING
"de visuele communicatie van het verkooppunt"
etaleer en interne inrichting
Dit beroep is de afgelopen jaren zeer gewild bij grote mode/retailbedrijven. De cursus is bedoeld voor degenen die de carrière van etaleur willen beginnen, als werknemer of als freelance etaleur.
Het opleidingspad kan ook worden gevolgd door degenen die al werkzaam zijn in de retail, om hun vaardigheden te verbeteren.
CURSUSPROGRAMMA:
- 4 uur/dag les in de klas, van 9.00 tot 13.00;
- 2 culturele bijeenkomsten per week van 1,5 uur;
- 1 historische-natuurlijke excursie van een hele dag in de eerste week van deelname (in het weekend);
- 1 historische-natuurlijke excursie van een halve dag in de eerste week van deelname;
- 1 historische-natuurlijke excursie van een halve dag in de tweede week van deelname.