• Hoge draagcapaciteit
• Bijzonder gunstige hefhoogte door de plaatsing van de kettingtakel tussen de kraanliggers
• Kraanspoor van standaard profielstaal
• Elektrisch verplaatsbaar (optie)
• Verplaatsbare bediening (optie)
De ABUS tweebalkkraan ZHB-I is onze oplossing voor zware lasten in een uitgebreid transport. Bovendien kenmerkt de ZHB-I zich door lange kraanliggers. De kraan beweegt direct op een kraanspoor van profielstaal. De ABUS kettingtakel is ook hier tussen de kraanliggers geplaatst, wat een voordeel betekent voor de haakhoogte.
Afhankelijk van de behoefte zijn de kraan en de elektrische kettingtakel elektrisch verplaatsbaar. Met een afstandsbediening is de operator onafhankelijk van de locatie van de kettingtakel.
De Hubwinden - Hub Züge model DM DT zijn geschikt voor montagewerkzaamheden waarbij de hijsbanden een hogere belasting moeten weerstaan. Het permanente omhoog en omlaag bewegen van een last. Het is belangrijk om te overwegen dat het laten zakken van een last voor deze modellen moeilijker te realiseren is dan het omhoog trekken. Deze hijsbanden worden door EUROWIWA gebruikt bij hun Bungy Trampolin installaties, omdat hoge hijssnelheden, cycli en duurzaamheid zeer belangrijk zijn.
De hijsbanden kunnen zowel op de grond als aan een arm of draagbalk worden bevestigd. Twee modellen van deze steigerbouw hijsbanden hebben een uitschuifbare arm die verstelbaar is van 90 mm tot 1200 mm.
Deze hijswinden mogen niet voor personenvervoer worden gebruikt, en er mogen zich geen personen onder zwevende lasten bevinden.
Hefkracht: tot 300 kg
Einträgerkraan EHB-X
• Optimale benuttingsgraad van de ruimtehoogte door opgebouwde kraan
• Zeer gemakkelijk handmatig verplaatsbaar
• Zeer lage bouwhoogte
• Kleine aanrijafmetingen
• Grote ophangafstanden
• Elektrisch verplaatsbaar (optie)
• Verplaatsbare bediening (optie)
Als de bouwhoogte van de EHB niet voldoende is, is de EHB-X de oplossing. Bij deze eenträgerkraan loopt de kraanbalk niet onder, maar tussen de kraanbaan. De gehele kraan heeft zo slechts de hoogte van een enkel profiel. Dit resulteert in een aanzienlijk verbeterde hijshoogte, die bijvoorbeeld ook hoge machines in het transportgebied kan overwinnen.