Valve Rotatie Monitoring voor reciprocating Diesel/HFO/Gas (Bio, NG) Motoren. In een conventioneel motorsysteem zijn alle sensoren verbonden met de buitenste delen van de motorcomponenten en gekoppeld met kabels voor stroom en signalering. Het was niet mogelijk om sensoren binnen de motor of op bewegende delen te plaatsen vanwege kabelverbindingen of explosiegevaar.
VaRoM is de eerste oplossing die geïnstalleerd kan worden op de Inlaat- en Uitlaatkleppen van motoren en biedt cruciale gegevens over de kleprotatie en temperatuur. Hierdoor kunnen operators de klepcondities volgen en preventief en beschermend onderhoud toepassen tegen Klepbreukstoringen.
Klepbreukstoringen zijn zeer voorkomende storingen in reciprocating motoren en één enkele klepstoringen kan miljoenen kosten om de motor te herstellen.
Productkenmerken
Gebruiksvriendelijke Scada-applicatie om sensorgegevens te visualiseren en te analyseren. Verzamelt automatisch BLE-gegevens die van de sensor worden verzonden.
Revolutioneren van het Monitoren van de Verbindingsstanglager
CoRoM is een draadloze en batterijloze sensorknoop met een energie-oogstsysteem dat directe metingen van de temperatuur van de ConRod-lager biedt, het meest kritieke punt in dieselmotoren.
Door continu via Wi-Fi/BLE de ConRod-lager en olietemperatuur te monitoren, biedt CoRoM een proactieve benadering van onderhoud, met een vroegtijdig waarschuwingssysteem voor lager vastlopen en het vermijden van catastrofale motorschade.
De innovatieve technologie van CoRoM biedt een revolutionaire benadering van het monitoren van de verbindingsstanglager in dieselmotoren, wat kan leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen en verbeterde motorprestaties.
De temperatuur van de bovenste lagerkap van de ConRod wordt gemeten door een PT100-sensor, die zich in de groef van de bovenste ConRod-kap bevindt, met of zonder het boren van een gat om de temperatuur van de bovenste lagerkap te verkrijgen.