Voordelen in het overzicht:
• Aandrijfsysteem inclusief motor, rem, encoder en besturing
• Individuele motoraanpassing
• Grote flexibiliteit bij klant specifieke aanpassingen volgens het bouwsteensysteem
• Individueel ontworpen radiale belastingen
• Klantspecifieke bouwgroottes
• Schuinverzahnde planetentraps
• Individuele materialen, bijv. thermoplasten
• Verdere vertalingen (bijv. i=25, 40 en 64:1)
• Individuele PU-laufradmaterialen, -profielen en -groottes (Ø140 – Ø200×50 mm)
Wielnaaf aandrijvingen als compleet systeem inclusief motor, versnellingsbak en wiel
De decennialange ervaring van Framo Morat is door niets te vervangen: Wij ondersteunen u bij de conceptie en ontwikkeling van individuele aandrijflösingen of bouwgroottes, inclusief de berekening van de vereiste vertalingen, radiale belastingen, materialen en tandwieltypes.
Bij gangbare varianten en radiale belastingen biedt de modulaire constructie van de door Framo Morat ontwikkelde naafversnellingsbakken NG250 en NG500.
Kruising van verkeersroutes en waterwegen bij pijpleidingconstructie
HDD Assistentie & Redden
Installatie van beschermbuizen
Dynamisch buisbreken
Verticale toepassingen
Bouw van cirkelvormige ondersteuningsstructuren voor tunnelbouw
Boomverplaatsing
uTrack is het autonome transportsysteem (ATS) voor veeleisende toepassingen en de maatstaf voor Lean Production. Het uTrack-systeem is spoorgeleid en heeft ten opzichte van traditionele ATS onverslaanbare voordelen: bijvoorbeeld het efficiënte zware transport, de hoogprecisie positionering en vlootnauwkeurigheid, evenals onderhoudsvrije componenten. Vanwege deze uitstekende eigenschappen en de extreme toepassingsgebieden noemen we ons ATS Ultra-Track of in de verkorte vorm: uTrack.
Flexibel verpakken en opslaan – dat is ook het vakgebied van AFT. Zo zijn systemen en componenten voor materiaalbehandeling en opslag in vrijwel alle sectoren en industrieën te vinden – door alle productie-stadia heen.
Om de materiaalstroom en de inventaris efficiënt te beheersen, zijn geautomatiseerde opslagsystemen de juiste keuze. De combinatie van hoogbouwstellingen met stapelaars en geschikte bodemtransporteurs tot een geautomatiseerd systeem is geen eenvoudige taak. AFT beschikt over alle competenties en technologieën om uw optimale oplossing voor de identificatie, opslag en afroep van goederen te vinden, of het nu in een hoogbouwmagazijn of een volledige bevoorradingsinstallatie is. Daarom vindt u onze systemen en componenten in bijna alle bedrijven en sectoren.
Een voorbeeld is het compacte opslagsysteem Megaroll. Een intelligente oplossing voor de behandeling, opslag en orderpicking van grote hoeveelheden van dezelfde pallets.
Voor een beoordeling van het ruimtegevoel en de analyse van zichtlijnen in meeslepende Virtual Reality-installaties zoals CAVE of Powerbench, moet de zitpositie van de kijker overeenkomen met de werkelijkheid.
In nauwe samenwerking met de BMW Group heeft Fa. Langer een zitopstelling ontwikkeld die aan alle eisen voldoet. De eenheid, vervaardigd uit koolstofvezelversterkte kunststof, is volledig verstelbaar en kan snel worden omgebouwd dankzij een adaptieve zitverbinding. Bovendien voorkomt een zwarte anodisatielaag op aluminium onderdelen reflecties die het trackingsysteem van de installatie zouden kunnen verstoren. Voor de montage van bedieningspanelen zijn rondom standaard ITEM-profielen geïntegreerd, evenals een arm van composietmateriaal voor het bevestigen van een achteruitkijkspiegel.
Meerdere van deze installaties zijn al aan BMW geleverd en hebben zich in de praktijk uitstekend bewezen.
AGV's zijn ontworpen om zware lasten continu te vervoeren. De specifieke structurele en mechanische eisen zijn extreem hoog. Wij voldoen echter op een betrouwbare manier aan deze eisen met onze NGV-planetaire tandwielkasten. De tandwielkasten imponeren met hun compacte ontwerp, efficiëntie en duurzaamheid. En we hebben ze specifiek geoptimaliseerd voor gebruik in AGV's.
Mengcomputer voor 99 verschillende mengsels met elk 99 componenten
Uitrustingsdetails van de GMA-reeks in één oogopslag:
- Mengcomputer voor 99 verschillende mengsels met elk 99 componenten
- Vloeistofcomponentencontainer
- Vaststofcomponentencontainer van RVS voor zakgoed
- Terugslagkleppen ter beveiliging van de ventilator
- Filtersysteem met 12 patronen. Reiniging gebeurt via pneumatische kleppen
- Vacuüm- en drukmanometer
- Hamerwerk met 72 Widia-beklede hamers met zeefraam voor draadszeven in 10 verschillende
maten
- Hoofdaandrijving via 8 V-riemen voor trekkers met 1000 toeren aftakas
- Verticale dwangmenger met een 400 mm schroef
- Magneet in het afzuigtraject voor het scheiden van metaaldeeltjes
Het Modulaire Individuele Transportsysteem (M.I.T.) is ontworpen voor gewichten tot 90.000 kg. De bediening kan zowel handmatig via een afstandsbediening als automatisch via een bovenliggende besturing (bijv. leidingsysteem) plaatsvinden. Een geïntegreerde hydraulische lift inclusief hoeveelheidverdeler maakt het mogelijk om transportpallets te onderrijden en gelijkmatig op te tillen, waardoor het zeer geschikt is voor taktproductie. De speciaal ontwikkelde en gepatenteerde omnidirectionele aandrijftechnologie maakt besturing in alle richtingen mogelijk. Hierdoor is een zeer ruimtebesparend en millimeterprecies transport, zelfs met lasten tot 90.000 kg, mogelijk.
Afmetingen: 4.400 mm x 2.640 mm x 615 mm
Maximale belasting: tot 90.000 kg
Automatisering: Mogelijk
Hefsysteem: Mogelijk
IdentPro's AMR's revolutioneren de intralogistiek. De volledig autonome transportrobots (Autonomous Mobile Robot, AMR) zijn ontwikkeld om te voldoen aan de eisen van samenwerking met handmatige vorkheftrucks. De AMR's bedienen elke bron/afvoer en - optioneel via een integratie in het Warehouse Execution System - stellen scanloze, end-to-end pallettracking mogelijk. Deze kunnen stand-alone worden gebruikt of geïntegreerd in de algehele magazijnoptimalisatie via het Warehouse Execution System.
identpro® AMR werkt aan repetitieve taken en werkt op een zeer flexibele manier samen met bemande heftrucks. Het opladen van de batterij tijdens het proces maakt een echte 24/7 werking mogelijk.
Max. draaglast 250 kg
Standaard wielgrootte 125 mm
Totale versnellingslengte 64 mm
Voordelen in het overzicht:
• Compacte constructie door integratie van de planetenfase in het loopwiel
• Hoge radiale belastingen door directe krachtinvoer in het voertuigframe
• Lange levensduur & lage geluidsuitstoot door scheiding van versnellingsbak en loopwiel
• Eenvoudige wielvervanging door onderhoudsvriendelijke opbouw
De navenversnellingssystemen van Framo Morat zijn geschikt voor verschillende toepassingsgebieden in zowel binnen- als buitentoepassingen. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt in hoogbouwmagazijnen binnen de intralogistiek, bij het transport van medicijnen in ziekenhuizen of in de geautomatiseerde en toekomstgerichte landbouw. De aandrijvingseenheid NG250 kan lasten tot 250 kg per wiel aan. De compacte constructie van de aandrijvingseenheid maakt een ideale toepassing mogelijk, zelfs bij beperkte ruimte.
Max. draaglast 500 kg
Standaard wielgrootte 160 mm
Totale versnellingslengte 64 mm
Voordelen in het overzicht:
• Compacte constructie door integratie van de planetenfase in het loopwiel
• Hoge radiale belastingen door directe krachtinvoer in het voertuigframe
• Lange levensduur & lage geluidsuitstoot door scheiding van versnellingsbak en loopwiel
• Eenvoudige wielvervanging door onderhoudsvriendelijke opbouw
De navenversnellingssystemen van Framo Morat zijn geschikt voor verschillende toepassingsgebieden in zowel binnen- als buitenomgevingen. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt in hoogbouwmagazijnen binnen de intralogistiek, bij het transport van medicijnen in ziekenhuizen of in de geautomatiseerde en toekomstgerichte landbouw. De aandrijvingseenheid NG500 kan lasten tot 500 kg per wiel aan. De compacte constructie van de aandrijvingseenheid maakt een ideale toepassing mogelijk, zelfs bij beperkte ruimte.
WFTFL090 is een autonoom rijdende, ultra-compacte tegengewichtstapler voor het transport van verschillende pallets, gaasboxen, enz. Met de WFTFL090 kunnen lasten tot 1.000 kg worden vervoerd. Het systeem is zowel ontworpen voor binnen- als buitentoepassingen. Voor de WFTFL090 zijn hallen in- en uitgangen, drempels en ook grotere voegen geen probleem. Daarnaast kenmerkt de WFTFL090 zich door zijn hoge wendbaarheid, goede EMV-compatibiliteit en de geautomatiseerde palletdetectie. De WFTFL090 wordt aangedreven door een speciaal ontwikkelde en gepatenteerde aandrijving. De aandrijving heeft een hoge energie-efficiëntie en is zeer robuust.
De WFTPF100 is een autonoom en handmatig rijdend intern transportvoertuig voor het transport van pallets, gaasboxen, enz. De WFTPF100 is ontworpen voor een maximale draagcapaciteit van 5.000 kg. Het transportsysteem is onder bepaalde voorwaarden zowel voor binnen- als buitentoepassingen geschikt. De EWS kenmerkt zich door zijn bijzonder compacte en toch robuuste constructie. Aangedreven wordt het door een speciaal ontwikkelde en gepatenteerde aandrijving. Deze onderscheidt zich vooral door zijn energie-efficiëntie en robuustheid. De energievoorziening gebeurt via krachtige lithium-accu's. De onderhoudsvrije batterijen worden opgeladen via een geïntegreerde oplader.
Een bijzonder kenmerk van de WFTPF100 is de modulaire koppelbaarheid van meerdere EWS. De EWS kan als enkelvoudig voertuig differentieel worden aangestuurd. Door mechanische en elektrische koppeling kunnen meerdere EWS aan elkaar worden gekoppeld, waardoor een omnidirectionele rijmodus mogelijk wordt.
Afmetingen: 1.725 mm x 970 mm x 350 mm
Geautomatiseerd: Mogelijk
Hefsysteem: Mogelijk
Draaglast: 5.000 kg